actueel

Een gezonde aarde, een goede bodem, meer biodiversiteit.

Ga binnenkort eens naar de bioscoop en ontdek het leven onder het maaiveld.

Een fantastische film. Ik zou zeggen ga er heen. Als natuurliefhebber, tuinliefhebber of als natuur- of klimaatactivist.

In 1,5 uur meer beestjes zien dan u ooit in uw hele leven gaat zien. Ontdek wat pierwormen, kevers, schimmels en andere organismen in de bodem voor u betekenen.

Vanaf nu in een aantal bioscopen.

In de winter is er weinig te doen in het klimaat-piraten-bos.

Maar misschien maakt u wel eens leuke foto's die u ook graag aan andere laat zien. Stuur ze op naar verbeterdewereld@outlook.com en ik plaats ze voor u op de website onder foto's.

Warme truiendag

Doe je mee aan onze warmetruiendag 2023. Scrol naar beneden voor meer info.

Bibliotheek.

Maakt u kennis met mogelijk de kleinste bibliotheek van Nederland. Slechts 3 boeken.

Boordevol info over klimaat. Download ze via pagina bibliotheek of vraag ze aan via bovenstaande mail. Prima leesvoer om wat winteravonden door te komen.

Klimaat-quiz.

De klimaat-quiz die gepland stond voor 5 november 2022 is wegens te weinig aanmeldingen verplaatst naar Vrijdag 3 november 2023. Een soort pub-quiz waar aan u met groepen kunt deelnemen. Vorm een groep van vrienden, kennissen of collega's en meld u aan voor de quiz. Op 25 maart om 19.30 uur krijgt u de vragen en opdrachten per mail toegestuurd en voor 23.00 uur moeten de antwoorden per mail weer ingeleverd zijn. Ook zijn er een aantal praktische opdrachten die u met foto's en video's moet ondersteunen en tijdig moet insturen via whatsapp. Deelnemende groepen mogen uit het hele land komen, maar alleen groepen uit de gemeente Halderberge kunnen de Halderbergse klimaat wisselbokaal winnen.

Klimaatraad.

Van 31 okt t/m 6 nov was het klimaatweek en Eric Bakker is de klimaatburgemeester van Halderberge. Maar we hebben de afspraak gemaakt dat er meer gedaan moet worden dan alleen een enkele activiteit in de klimaatweek. We maken er een klimaat jaar van die loopt tot de nieuwe klimaatweek van 2023. Ook richten we een klimaatraad op naast de klimaatburgemeester. Alle mensen die op enige wijze klimaatinitiatieven willen nemen, mogen deelnemen in de klimaatraad. Door meerdere keren per jaar aandacht te vragen voor het klimaat en elkaars activiteiten te ondersteunen, bereiken we wellicht meer dan alleen een activiteit in de klimaatweek. Meer info op u aanmelden kan ook via verbeterdewereld@outlook.com. ook is er een website www.klimaatburgemeester.jouwweb.nl met meer info.

Nieuw seizoen.

In het voorjaar, de zomer en de herfst zien we uw kinderen en u weer graag verschijnen op onze kinderactiviteiten. Het klimaat-piraten-bos geeft kindermiddagen waar educatie wordt gegeven over klimaat, natuur en milieu. Alle kinderactiviteiten zijn gratis.

Kijkt u geregeld eens op deze site voor activiteiten.  Neus eens in onze mini-bibliotheek en promoot het klimaat-piraten-bos eens bij uw vrienden of kennissen of plaats gewoon eens iets leuks op uw social media. Net als de bomen in ons klimaatbos moeten groeien, moet ook de naamsbekendheid van het klimaat-piraten-bos groeien. Alvast hartelijk dank.

Nieuwsbrief

vanaf half 2023 willen we starten met het versturen van een nieuwsbrief aan geïnteresseerden.

U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief door het sturen van een mailtje naar vanostaden@caiway.nl.

In de nieuwsbrief nieuws, de agenda, verwijzingen naar activiteiten van derden, interessante artikelen en te veel om op te noemen.

Ik streef er na om, elke maand een nieuwsbrief te maken, al zal dat zeker soms niet lukken.

Ik zou het fijn vinden als u ook vrienden en kennissen zou willen interesseren in deze nieuwsbrief.

Maak jouw eigen website met JouwWeb